Başvuru için gerekli bilgiler nelerdir?

Başvuru için T.C Kimlik numarası, İsim, Soyisim, cep telefonu, e-posta ve çalışma bilgileriniz gereklidir. Bu bilgiler ile beraber cep telefonunuza gönderilen güvenlik kodunun ekrana girilmesi ile başvuru sürecini tamamlayacak ve kredi limitinizi belirleyebileceksiniz.

Başvuru sonucunu ne zaman öğrenebilirim?

Kredi başvurunuzun sonucunu anında ekranda görebilirsiniz. Kredi başvuru sonucunu ekranda izleyememeniz durumunda bu bilgi tarafınıza sms ile de iletilecektir. Kredi başvurunuz ile ilgili bilgilendirmeler başvuru anında verdiğiniz cep telefonu ve e-posta adresine gönderilecektir.

Başvuru bilgilerini nasıl izleyebilirim?

bankpozitif.com.tr'de Adrese Teslim Kredi ekranındaki "Başvuru İzleme" butonuna tıklayarak başvuru bilgilerinizi izleyebilirsiniz. Bu ekrana giriş yapabilmek için T.C. Kimlik numarınızı ve güvenlik kodunuzu girmeniz gerekmektedir. Güvenlik kodunuz başvuru esnasında SMS ile gönderilmektedir. Güvenlik kodunuzu unutmanız durumunda "Başvuru İzleme" ekranındaki "Şifremi Unuttum" menüsünden yeni şifre talep edebilirsiniz.

Başvuru tamamlandıktan sonra bilgilerimi güncelleyebilir miyim?

Bilgilerinizi başvuru güncelleme ekranından güncelleyebilirsiniz. Bu ekrana giriş yapabilmek için kredi başvuru numaranızı ve güvenlik kodunuzu girmeniz gerekmektedir. Bu bilgiler başvuru esnasında SMS ile gönderilmektedir. Başvuru numarası veya güvenlik kodunuzu unutmanız durumunda T.C. Kimlik no ve cep telefonu bilgilerinizi girerek başvuru güncelleme ekranına ulaşabilirsiniz.

BankPozitif şubesine gitmem gerekecek mi?

Hayır, kredi başvuru sürecinin herhangi bir aşamasında şubeye gitmeniz gerekmeyecektir. Gerekli evrakların imzalanması için kurye personeli istediğiniz adreste sizi ziyaret edecektir.

Taksit ödemelerimi nasıl yapabilirim?

Kredi ödemelerinizi BankPozitif'te bulunan hesabınıza aşağıdaki yollardan herhangi birisini kullanarak kolaylıkla yapabilirsiniz:

1. IBAN NUMARANIZ İLE EFT YAPARAK: Herhangi bir bankada yeralan IBAN numaranızı kullanarak EFT (bankalar arası para gonderimi) yapabilirsiniz.

2. HESAP NUMARANIZ İLE EFT YAPARAK: Yine herhangi bir bankadan EFT’nizi (bankalar arası para gönderimi) hesap numaranızı kullanarak da yapabilirsiniz. Kredi taksit ödemenizde herhangi bir hata olmaması için EFT’nizi gönderirken alıcı adı kısmına kredi borçlusunun isminin doğru olarak yazıldığından emin olunuz.

3. HESABINIZIN BULUNDUĞU BİR BANKAYA DÜZENLİ ÖDEME TALİMATI VEREREK: Dilerseniz hesabınızın olduğu başka bir bankaya düzenli ödeme talimatını iletebilirsiniz. Bu durumda ödemelerinizi yapmak için her ay yeniden (her bir kredi taksit ödemesinde tekrar) talimat vermenize gerek kalmaz.

4. ANLAŞMALI BANKA GİŞELERİNDEN ÜCRETSİZ OLARAK NAKİT ÖDEME YAPARAK: Aşağıdaki banka gişelerinden ödemelerinizi nakit ve ücretsiz olarak yapabilirsiniz. Gişeden işlem yapabileceğiniz bankalar Denizbank, ING Bank ve Online PTT şubeleridir. Ödemenizi yaparken, ilgili görevliye BankPozitif kredi taksidi ödeyeceğinizi söylemeniz ve ödeme yapacağınız kredi sahibinin ad ve soyadı ile BankPozitif hesap numaranızı belirtmeniz yeterli olacaktır.

Önemli not: PTT şubelerinden yaptığınız ödemeler 1 gün sonra BankPpozitif’teki hesabınıza yansıtılmaktadır. Ancak bu durum taksit ödemelerinizde herhangi bir gecikmeye neden olmamaktadır.

Taksitlerimi neden vaktinde ödemeliyim?

Ödemelerinizi taksit vadenizi geçirmeden yapmanız önemlidir. Taksit vadesinden sonraki bir tarihte ödeme yapmanız durumunda, her geçen gün için hesabınıza gecikme faizi yansıyacak ve ödemeniz gereken tutar artacaktır. Eğer taksit vadesinde ödeme yapamayacaksanız, ödeme yapacağınız gün itibariyle güncel bakiyenizi İnternet Bankacılığımızı kullanarak öğrenebilirsiniz. Ödemenizi vadesinden önce veya vade tarihinde yapmanız halinde, kredi taksidiniz vadesinde sistem tarafından otomatik olarak hesabınızdan alınacaktır.

Kredi taksit tahsilatınızın zamanında yapılmaması halinde gecikme faizi ödemenizin yanı sıra, Kredi Kayıt Bürosu(KKB) nezdinde kredi siciliniz de bozulacaktır. KKB ülkemizdeki bankalar ve diğer mali sektör kuruluşlarının üye olduğu resmi bir kayıt sistemidir. Bankamızdaki krediniz dahil bankalara yaptığınız kredi ödemelerinize dair bilgiler KKB'de kayıtlanmaktadır. Bu nedenle kredi taksit ödemelerinizin yapılmamış olması, diğer bankalar ve mali kuruluşlar nezdinde kredibilite sicilinizin bozulmasına neden olacaktır. Ek olarak KKB’nin başlattığı yeni uygulama uyarınca, kişiler hakkında Kredi Risk Raporu üretilmektedir. Yakın gelecekte bu raporlar işyerleri ve özel ticari ilişkilerdeki taraflarca da (örneğin gayrimenkul kiraya verenler, vadeli satış yapan mağazalar vb.) talep edilmeye başlanacağından kredi sicili bozuk olanların hayatı bu durumdan derinden etkilenecektir.

Kredi taksitlerimi ve hesaplarımı nasıl kontrol edebilirim?

Krediniz ve hesaplarınız ile ilgili tüm bilgilere BankPozitif İnternet Bankacılığı aracılığı ile ulaşabilirsiniz. Eğer İnternet Bankacılığı Şifreniz yok ise www.bankpozitif.com.tr üzerinden Şifre İşlemleri/İnternet Bankacılığı/Şifre Almak istiyorum menülerini takip ederek şifrenizi anında oluşturabilir ve hesap ekstrenizi görebilirsiniz.

Şifre almak için başvururken Bankamızda kayıtlı cep telefonunuzu yanınızda bulundurunuz. Şifreniz SMS olarak bu telefona gönderilecektir.

Ayrıca İnternet Bankacılığı’mızda yer alan Pozitif Sekreter hizmetimizi kullanarak kredi ve hesabınız ile ilgili bilgilerin ücretsiz olarak SMS ile veya e-posta ile 7 gün 24 saat size ulaştırılmasını sağlayabilirsiniz.

Kurye ziyaretinde imzalamam gereken belgeler nelerdir?

Kurye ziyaretinde Bireysel Kredi Başvuru Formu, Ödeme Planı, Tüketici Kredisi Sözleşmesi ve Bankacılık Hizmet Sözleşmesi'ni imzalamanız gerekmektedir.

Kurye ziyaretinde yanında bulundurmam ve teslim etmem gereken belgeler nelerdir?

Kurye ziyareti sırasında lütfen Nüfus Cüzdanı, İkametgâh veya faturanızı* yanınızda bulundurunuz. BankPozitif gerekli görmesi durumunda sizden ikinci kimlik veya gelir belgesi talep edebilir. Başvuru sürecinizi tamamladığınızda teslim etmeniz gereken belgeler Adrese Teslim Kredi ekranında gösterilecektir.

*Son üç ay içinde düzenlenmiş ikametgâh belgeniz veya son üç ay içinde adınıza düzenlenmiş sabit fatura örneğiniz (elektirik, su faturanız gibi)

IBAN nedir?

IBAN, Bankalardaki mevcut müşteri hesaplarının yerine kullanılacak olan ve para transferlerinin hızlı, hatasız ve az maliyetle gerçekleştirilmesi amacıyla belirli bir standarda göre oluşturulan uluslararası banka hesap numarasıdır. IBAN'a ilişkin söz konusu standarda göre, ülke genelinde standart uzunlukta ve yapıda bir banka müşteri hesap numarası oluşturulması gerekmektedir. Her ülkenin IBAN numarası uzunluğu farklı ancak en fazla 34 karakterden oluşmaktadır. Bugün Avrupa Birliği ülkelerinin yanısıra bir çok ülkede de IBAN kullanılmaktadır.

IBAN'ımı Nasıl Öğrenebilirim?

Müşteriler, mevcut hesap numaraları yerine kullanılacak olan ve kendi bankasınca üretilmiş olan IBAN'ı hesaplarının bulunduğu banka şubesinden veya bankaların internet sitelerinden temin edebilirler.

Maaş Bordrosu Nedir?

İşveren tarafından her ay ödenen ücretler için tanzim edilen ve ücretlerin dökümünü ayrıntılı olarak gösteren belgedir.

Gelir belgesi olarak Maaş Yazısı verebilir miyim?

Bankamız tarafından gelir belgesi olarak sadece "Maaş Bordrosu" kabul edilmektedir. Bu nedenle, maaş yazısı kabul edilmemektedir.

Sadece Türkiye'de mukim ve Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına kredi hizmeti sunuyoruz. Zaman içerisinde değişiklik göstermesi nedeniyle şirket kuralları gereğince hizmet verilen illerin listesi açıklanmamaktadır.
Seçtiğiniz limit türünü kullanabilmeniz için kurye ziyareti sırasında sizden MAAŞ BORDROSU talep edilecektir. Maaş bordrosu veremeyecekseniz; bordrosuz limitinizi tercih etmeniz gerekmektedir.